Mäklar info

Bostadsområdet byggdes i början av 80-talet. Kvarteret Kylen nr 1 – med Kylgränd och Glassgränd - tillhör de äldsta på Ersboda. Riksbyggen byggde upp området, men sedan många år är vi en fristående förening och heter numera Bostadsrättsföreningen Kylen.

En synnerligen välmående förening med god ekonomi. En hyreshöjning gjordes på 5% i januari 2023. I framtiden finns planer för energieffektivisering, solceller, elbilsladdare, uppgradering av IT samt renovering av garage.

Brf Kylen består av sammanlagt 146 bostadsrätter, fördelade på flerbostadshus och radhus i storlekarna 2 till 5 rum med kök. På området har föreningen dessutom 10 garagebyggnader med plats för 102 bilar, 56 motorvärmarstolpar, besöksparkeringar, lekplatser på varje gård och två kvartershus. Där finns det gemensamma tvättstugor, bastu, hobbyrum samt en samlingslokal.

I vårt väletablerade område finns känslan av hemtrivsel.

Ladda ned

Icon representing an icon