Vi måste verkligen skärpa till oss när det gäller soprummen.
Det fungerar inte att bara ställa in saker, eller att lämna saker utanför, och hoppas "någon" tar hand om det.
Vissa saker ska till ÅVC. Tex en lampa eller stekpannor.
Om det skulle bli fullt i ett av våra TRE soprum kanske man tänka sig att återvinna i ett annat soprum.
Vi måste hjälpas åt att ordna detta. Det känns som en onödig utgift för föreningen.
//Dan
Sortering av avfall
I våra soprum har vi kärl för sortering. Sortering av förpackningar, kompost och restavfall. Om det man slänger inte passar i något kärl är det inte OK att bara lämna det på golvet.
Förmodligen är det sådant som ska lämnas på en ÅVC tex. farligt avfall, metallsaker eller elektronik. Är man osäker så fråga eller kolla på Sorteringsguiden.
Föreningen måste nu lägga resurser på detta istället för annat.
Vi kan väl hjälpas åt att hålla soprummen "rena"
//Dan
Extrastämma
Protokoll på anslagstavlor i tvättstugorna.
Motioner till årsstämma
Motioner till årsstämman lämnas in senast 15 oktober.
//Styrelsen
Cylinder till bokningstavla tvättstuga
Har man tappat bort sin cylinder och behöver en ny finns dessa hos ordförande till självkostnadspris.